Maaş promosyonları ile ilgili şikayetler %287 arttı
Çözüm platformu Complaintvar, maaş promosyonu ve limit artışı konularına odaklandı. Yeni düzenlemelerle birlikte emeklilerin ve çalışanların yakından takip ettiği ücret ve terfi şikayetleri %287 arttı; Para çekme limiti ile ilgili şikayet artış oranı %211 oldu.
Kamu ve özel bankalar promosyon kampanyalarıyla yeni müşteriler kazanmaya çalışırken, milyonlarca emekli ve çalışan bankaların sunduğu en cazip teklifleri yakından takip etmeye devam ediyor. Markalar ve tüketiciler arasındaki köprü rolünü tamamlayan Complaintvar, rekabetin arttığı bu dönemde maaş promosyonlarına odaklandı. 31 Mart 2022 ortasını ve 31 Mart 2023 tarihini kapsayan bilgiye göre; Bankalara yönelik ücret promosyonu şikayetleri bir önceki döneme göre %287 artışla ilk sırada yer aldı. 2022’de 808 olan şikayet sayısı 2023’te 3 bin 133’e yükseldi. Kamu bankalarına önceki dönemde promosyonlarla ilgili 293 şikayet gelirken, yeni dönemde bu sayı yüzde 436 artışla 1.572’ye ulaştı. Özel bankalara yapılan promosyon şikayetleri ise yüzde 486 artarak 506’dan 2 bin 966’ya yükseldi.
Para çekme limiti ile ilgili şikayetler %212 arttı
Tüketicilerin özel ve kamu bankaları ile ilgili analiz aradığı bir diğer konu da para çekme limiti oldu. Tüm bankalar genelinde para çekme limitlerine yönelik şikayetler %212 arttı. Bir önceki dönemde 763 olan şikayet sayısı bu dönemde 2 bin 384’e yükseldi. Bankaların kampanya ve reklamlarını duyurmak amacıyla tüketicilerine gönderdikleri kısa mesaj ve e-posta şikayetlerinde %52 artış oldu.
POS cihazı şikayetleri %46’ya ulaştı
Finans dünyasındaki hemen hemen her sürecin sanal ortamda gerçekleşmesi ile birlikte tüketicilerin karşı karşıya kaldıkları sorunlar ve çözüm bekledikleri bahisler değişti ve bu durum şikayetlerin artmasına neden oldu. Bu kapsamda POS cihazları ile ilgili platforma ulaşan şikayetlerin bir önceki döneme göre %46 artması da bu değişimin bir sonucudur. Yine sanal ortamda gerçekleşen para transfer işlemleri ve işlemlerde tüketicinin yaşadığı sorunlar bir önceki döneme göre %44 arttı.
Araştırmaya göre; Söz konusu dönemde tüm bankacılık sistemindeki şikayetler %22 artışla 423 binden 518 bine, özel bankalara yönelik şikayetler %28 artışla 295 binden 377 bine, kamu bankalarına yönelik şikayetler ise 128 binden 200 bine yükseldi. %10 artışla 142 bin.
Kamu bankalarında HGS-OGS ve KGS şikayetleri %44 azaldı
Söz konusu dönemde şikayet düşüşü yaşayan bahis başlıkları incelendiğinde en büyük düşüşün otomatik geçiş sistemlerinde yaşandığı görülmektedir. Verilere göre bir önceki döneme göre tüm bankalarda KGS-HGS ve OGS şikayetlerinde yüzde 21’lik düşüş olurken, bu oran kamu bankalarında yüzde 44, özel bankalarda ise yüzde 40 oldu. Bire bir dönemde kamu bankalarında hesap işletim ücretlerinde yüzde 30, online işlemlerde yüzde 37 düşüş olduğu görülüyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı